Başvuru Nasıl Yapılır

 
 

Microsoft sunucularında yaşanan teknik aksaklıktan dolayı, @hotmail.com, @outlook.com, @outlook.com.tr, @windowslive.com … gibi uzantılı e-posta adreslerine iletişimde sorun çıkmaktadır.

Enstitü Başvuru Sisteminde hesap açarken yukarıdaki e-posta adreslerinin kullanılmaması gerekmektedir.

Her başvuru dönemi için yeni hesap açılması gerekmektedir. Aynı kullanıcı e-posta adresi ve TC Kimlik Numarası ile yeni hesap açılabilir.

Başvuru süreci ile detaylı bilgiye aşağıdaki linkten ulaşılabilmektedir.

Başvuru Süreci

 E-posta yoluyla yapılan yazışmalar resmi nitelik taşımaktadır. Başvuru esnasında sisteme kayıt olurken aktif olarak kullanılan e-posta adresi kullanılması önemlidir. 

 Başvurular yalnız çevrimiçi sistem üzerinden yapılmaktadır. Bunun haricinde adayların başvuru belgelerini Fen Bilimleri Enstitüsü mail adresine göndermelerine gerek yoktur. Çevrimiçi sistem haricinde yapilan basvurular dikkate alinmayacaktir. 

Çevrimiçi başvurunuzu tamamlamanızın ardından bilimsel değerlendirme sınavı (Yazılı ve/veya Sözlü) tarihlerini başvurulan Ana Bilim Dalının kriterlerinden takip edebilirsiniz. Kriterler için tıklayınız. 

Önemli Uyarı:Yüksek Öğretim Kurumu tarafından denklik verilmiş diğer sınavlarla (TOEFL, IBT, GRE, GMAT, PTE vb.) başvuru yapacak adayların Aday Başvuru Sisteminde kullanıcı oluşturup YDS Bilgileri kısmına kadar tamamlamaları, sonrasında ilgili sınav çıktısı ile Enstitüye şahsen müracatları gerekmektedir. (Belgelerin doğruluğu aday sınav giriş ekranlarından kontrol edilecektir.) IELTS sınavının eşdeğerliliği kalktığı için başvuru esnasında kullanılması mümkün değildir.

Aday tarafından onaylanmamış başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır. Aday başvurusunda herhangi bir düzeltme veya işlem yaptığında başvuru onayı otomatik kalkar. Bu yüzden her yapılan düzenlemeden sonra aday başvuru onayı vermelidir.

Değerlendirmede YÖKSİS’ten gelen Genel Ağırlıklı Not Ortalaması geçerli olacağı için adayların Not Ortalamalarının YÖKSİS’te güncel olması ve yüklenilen belge ile eşleşmesi büyük önem arz etmektedir. Aksi takdirde adayın üniversitesi ile iletişime geçip gerekli güncellemelerin yapılmasını sağlaması gerekmektedir.

Yüksek Öğretim Kurumu tarafından denklik verilmiş Yurt Dışı Üniversitelerinden mezun olan adayların Mezuniyet Bilgisi sekmesine kadar ilerlemesi ve Denklik Belgesi, Diploma ve transkriptlerinin asılları ve Türkçe tercümeleri ile birlikte Enstitüye şahsen müracaatı gerekmektedir.

Ağırlıklı Genel Not Ortalaması hesaplanmasında Yükseköğretim Kurulunun 4’lük ve 100’lük sistem çevrim tablosu  esas alınır. 

Sıkça sorulan sorular için tıklayınız. 

 Tercihlerinizden birini yedekten kazanma durumunuzda Asilden kayıt yaptırdığınız bölümden kaydınızı sildirmek için dilekçeyle Enstitümüze başvurmanız gerekmektedir. Kendi isteğiniz ile kayıt silme işlemi Yönetim Kurulu Kararıyla yapılmaktadır. Dolayısıyla zaman alabilmektedir.  Bu yüzden sonuçlar açıklandıktan sonra kayıt yaptırmak istediğiniz Ana Bilim Dalına en hızlı şekilde karar vermeniz ve Enstitümüze başvurmanız büyük önem arz etmektedir.

 Teknik destek için fbebasvuru@gazi.edu.tr adresine e-posta atabilirsiniz.

 

background image