Teams Destek

21.04.2020 tarihinde, Koordinasyon Ekibi ile yapılan toplantıya ait kayda buradan erişebilirsiniz.

 

TANIMLAR

Ekip: Ekip geneldir. Bölümde bulunan herkesin yer alabileceği bir topluluktur.

Kanal: Kanal ise özeldir, sadece oturuma katılacak olanlar bulunur.

Koordinatör: Dijital ortamda yapılacak ilgili sınav ve toplantıların planlanmasında,  koordinasyondan sorumlu olacak Öğretim Üyesi. Her bir bölüm için belirlenmiştir. (Liste için tıklayınız.

BİDB tarafından her bir bölüm için yeni bir ekip oluşturulmuş ve koordinatörler bu ekiplerin yöneticileri olarak atanmışlardır.

Oturum Yöneticisi: Seminer, Dönem Projesi sunumu, Tez Öneri/İzleme Komiteleri Toplantıları, Tez Savunma Sınavını dijital ortamda düzenlemeyi talep eden Öğretim Üyesi.

--

Koordinatör tarafından Ekip fotoğrafı, Üye İzinleri, Konuk İzinleri ayarlanabilir. (Kılavuz 1)

--

İŞLEM ADIMLARI Akış şeması için tıklayınız.

  • Bölümde gerçekleştirilecek olan sınav-toplantı için Oturum Yöneticisi, Koordinatöre başvurur.
  • KoordinatörOturum Yöneticisine Teams Kayıt ve İndirme dokümanını gönderir. (Kılavuz 2Oturum Yöneticisi, uygulamayı masaüstüne indirir ve Teams'e kayıt olur. 

  • Kayıt işleminden sonra, Koordinatör Oturum Yöneticisini Yönetici olarak ekibe ekler. (Kılavuz 3)

  • Oturum Yöneticisi,Teams üzerinden Ekibe erişebilir. (Kılavuz 4)

 

  • Oturum Yöneticisi, Gazi Üniversitesi Personeli veya Öğrencisi olarak oturuma katılacak kişilere toplantıdan birkaç gün önceden Teams Kayıt ve İndirme dokümanını gönderir. (Kılavuz 2) Bu kişiler, Teams’e kayıt olur ve Teams Masaüstü programını indirir. (Gazi Üniversitesi Personeli veya Öğrencisi kurumsal e-postası ile kayıt olmalıdır.) (Dışarıdan olan Öğretim Üyesi için lütfen Kılavuz 13'e bakınız.)
  • Oturum Yöneticisi, oturuma katılacak kişileri bulunduğu Ekibe ekleyebilir. (Kılavuz 5) (Ekleme yapabilmek için, ilgili kişilerin kayıt olması gereklidir.)

  • Oturum Yöneticisi, yeni bir kanal açar. (Kılavuz 6) Kanala isim verirken açıklayıcı olmalıdır. Örneğin, “12345678 - Tez Savunması”, “12345678 - TİK” gibi öğrenci numarasını ve toplantı mahiyetini içeren isimlendirmeler olmalıdır.

  • Oturum Yöneticisi, ilgili oturuma katılacak kişileri Kanal’a ekler. (Kılavuz 7) (Bir kişiyi kanala üye eklemek için öncelikle ekibe üye olarak eklemek gerekmektedir.)

  • Oturum Yöneticisi, Teams’de düzenleyeceği toplantı için gerekli erişim ve kullanım dokümanını ilgili kişilere gönderir. (Kılavuz 8)

  • Oturum Yöneticisi, daha önceden belirlediği gün ve saatte toplantıyı başlatır. (Kılavuz 9-1) (Kılavuz 9-2) (Kılavuz 9-3)
    Kanal üzerinden özel yazışma, sohbet, dosya paylaşımı yapabilirsiniz. Fakat; kanal üzerinden toplantı yapıldığı zaman "Kaydı başlat" seçeneği çıkmamaktadır. Bu yüzden kayıt gerekli olan toplantılar kanal üzerinden yapılamaz.

  • Oturum Yöneticisi, toplantı başladıktan sonra kaydı başlatır. (Kılavuz 10)

  • Oturum Yöneticisi, toplantı bitiminde kaydı durdurur, ardından toplantıyı sonladırır ve kaydı bilgisayarına indirir. (Kılavuz 11)

  • Oturum Yöneticisi, ilgili oturumda katılanları görebilir, oturum esnasında bir kişiyi oturumdan çıkarıp tekrar davet edebilir. (Kılavuz 12)

  • Oturum Yöneticisi, ekibe veya kanala “gazi.edu.tr” uzantılı olmayan e-posta adreslerini Konuk olarak ekleyebilir. (Kılavuz 13)
background image